tisdag 14 januari 2014

Poesi och dikter 55


Detta skrev jag 1955
 
 
Min midsommardröm
1955-06-24
Nr 11
 
Ett brev till en flicka som arbetade på barnens ö Väddö
 
Den underbaraste kväll, där ingen ljuvligare än Du,
strålade som en komet i mitt hjärta,
Dina ädla drag smälte in i min tankegång,
Som också var Din,
Låt mig för alltid minnas,
den härligaste natten,
där Kärleken blommade i takt med,
yrvakna fåglars morgonspel,
Jag vill uppleva än en gång,
eller flera, Din närhet,
Din ömhet och Din underbara personlighet,
som satte mina innersta,
men väl sanna tankar,
i skälvande darrning.
En munter lek med ord,
men dock väl sann.
Får jag uppfylla min önskan,
redan nu på lördag,
då jag med Din tillåtelse,
kommer till den underbaraste flicka,
Jag träffat.
Thore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar